Господи Иисусе Христе Боже наш, Боже всякого милосердия и щедрот, егоже милость безмерна, и человеколюбие неизследимая пучина.
Ко твоему величеству припадающе, со страхом и трепетом, яко раби недостойнии, благодарение твоем ублагоутробию о твоих благодеяниях на рабех твоих бывших, ныне смиренно приносяще.
Яко Господа, Владыку и благодетеля славим, хвалим, поем, и величаем, и припадающе паки благодарим, твое безмерное и неизреченное милосердие смиренно моляще, да якоже ныне моление рабов твоих прияти, и милостиво исполнити сподобил еси, и во предняя в твоей и искренняго любви и во всех добродетелех преспевающих, твоя благодеяния всех верных твоих получити, церковь твою святую, и град сей, от всякаго злаго обстояния избавляя, и мир и безмятежие тем даруя, тебе со безначальным твоим Отцем, и пресвятым и благим, и единосущным твоим Духом, во едином существе славимому Богу, всегда благодарение приносити, и преблагая глаголати и воспети сподобиши. Аминь.
толкование
Неизреченные Божии благодеяния делают нас обязанными Богу-Благодетелю и весьма благодарного сердца требуют от нас: «но что воздадим Господу за все, что Он воздал нам» (Пс. 115, 3)? За то одно, что Им созданы, из небытия в бытие приведены и разумной душой почтены мы, по образу и по подобию сотворены, — всех себя, то есть душу и тело, отдать Ему должны мы. А что уже дать сможем за то, что согрешившие помилованы, погибшие взысканы, падшие восставлены таким чудным образом? Что — за то, что ради нас образ раба принял, на земле пожил, алкал, жаждал, трудился, плакал, болел, печалился, бесчестие, поругание, оклеветание, осуждение, оплевание, заушение, биение, раны, распятие и смерть позорную принял? Что, говорю, за эту такую чудную любовь воздадим? Ничего найти не можем! Что — за то, что «верующим во имя Его дал власть быть чадами Божиими» (Ин. 1, 12), гражданами вышнего Иерусалима быть, лику святых Ангелов причтенными быть, вечного и небесного царства участниками быть? Ничего!