Молитва вторая.
О, Богому́дре, святи́телю Христо́в, о́тче наш Иоа́нне! При́зри
?на нас, чад твои́х, к стопа́м твои́м припа́дающих и всеси́льнаго твоего́ заступле́ния пред Го́сподем сле́зно прося́щих. Беззако́ния бо на́ша отяготе́ша
?на нас, ско́рби и боле́зни объя́ша ны, и грехо́вныя обы́чаи на́ша отдали́ша от Го́спода сердца́ на́ша и прельще́ниям вра́жиим рабо́тати соврати́ша ны,
? ко а́ду преиспо́днему нас влеку́ще. Ты же, па́стырю наш благосе́рдый, в житии́ твое́м ни еди́ного скорбя́ща и ми́лости твоея́ прося́ща, николи́же презре́л
? еси́. Вознеси́ моле́ние о нас гре́шных ко Го́споду, да, умоле́н быв Ма́терию Свое́ю, гнев Свой, по грехо́м на́шим пра́ведно на ны дви́жимый, преложи́т на ми́лость и пода́ст душа́м на́шим кре́пость и телесе́м на́шим потре́бное здра́вие, боле́зней и не́мощей исцеле́ние и от ско́рбей и печа́лей избавле́ние. Моли́ся ко Христу́, да Це́рковь святу́ю от наве́тов вра́жиих тве́рду и непоколеби́му в ми́ре соблюде́т; вся́кое епи́скопство
? правосла́вное и весь при́чет церко́вный в единомы́слии ве́ры утверди́т; и́ночествующих бра́тий на́ших, в посте́ и честне́м жи́тельстве подвиза́ющихся, благода́тию смире́ния и терпе́ния снабди́т. Стране́ на́шей испроси́ у Го́спода вся блага́я и ко спасе́нию потре́бная, да от всех враго́в, мы́слящих нам зла́я, изба́вит нас и, по вели́цей Свое́й ми́лости, всю жизнь на́шу незы́блемым ми́ром огради́т. Ей, святи́телю ми́лостивый! Не лиши́ нас по́мощи твоея́ небе́сныя, но предста́тельством твои́м вся ны во приста́нище спасе́ния приведи́ и всесве́тлаго Ца́рствия Христо́ва насле́дники нас покажи́. Да пое́м и сла́вим неизрече́нныя щедро́ты Человеколю́бца Бо́га, Отца́ и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, во ве́ки веко́в. Ами́нь.
толкование
Святитель Феофан Затворник: "А Я говорю вам: не противься злому" (Мф. 5, 39), иначе - отдай себя в жертву своенравию и злобе людской. Но так и жить нельзя? Не беспокойся. Кто эту заповедь дал, Тот же есть и Промыслитель и Попечитель наш. Когда с полной верой, от всей души пожелаешь так жить, чтобы не противиться никакому злу, то Господь сам устроит для тебя образ жизни, не только сносный, но и счастливый. К тому же на деле бывает так, что противление больше раздражает противника и побуждает его изобретать новые неприятности, а уступка обезоруживает его и смиряет. От того бывает, что претерпи только первые натиски злобы - люди сжалятся и оставят тебя в покое. А противление и месть разжигают злобу, которая от одного лица переходит на семью, а потом из поколения в поколение.