О, Пресвятая Дево, Мати Господа и Спасителя моего! Вси человецы притекают
? к Тебе и никто притекаяй отходит от Тебе всуе, аще о добре просит. Един ли аз, грешник в темнице седяй, забвен
? буду от Тебе? Мене ли единаго молитву не услышиши? Мене ли, прибегающаго к Тебе, не приимеши
? под кров Твой? О, никакоже помышляю сему быти! Понеже Матерь еси Спасителя погибающих грешников. Понеже
? яко нет инаго Бога, разве Иисуса Христа, Сына Твоего, со Отцем и Святым Духом во едином Божестве покланяемаго, тако несть иного у престола Божия ближайшаго ходатая, яко же Ты, Мати Божия! Матернее Твое моление много может ко благосердию Владыки. Пред Ним Тебе вся возможна суть. Сего ради, на Тя по Бозе все упование мое возлагаю. Сего ради, храню аз пречистый образ Твой во узилищи моем, памятуяй близость Твою ко всем скорбящим и заключенным. Приведи мою душу грешную к покаянию.
толкование
Старец Паисий Святогорец: «Настоящее покаяние — осознать свои прегрешения, испытать за них боль, попросить у Бога прощения и после этого поисповедоваться. Таким образом к человеку придет божественное утешение. Поэтому я всегда рекомендую людям покаяние и исповедь. Одну только исповедь я не рекомендую никогда».
Беззакония бо моя превзыдоша главу мою: колико доселе прогневах аз Бога моего лжами, хищениями, пиянством, крамолами, жестокосердием, безсовестием. Безпрестани согрешаю и в сей темнице леностию, мечтаниями, обманами, непокорством, досаждениями соузникам моим и развращением их, татьбами
? и роптанием на мою участь. Ктому не бысть у мене доныне ни слез, ни умиления, или же аз плаках токмо от досады моея. Примири убо мене, Благодатная, с Богом Сыном Твоим. Сподоби мя получити разрешение во всех гресех моих в тайне покаяния,
? и абие причаститися святаго Тела и Крове Сына Твоего. Помози ми отныне взненавидети злыя моя страст
?и и крепце воинствовати противу греха; зане, аще в чесом и покаюся, по малем часе таяжде творю, и сице лжив пред Богом обретаюся. Испроси ми, Владычице Богородице, благодать прочее время живота моего в твердом покаянии скончати. Милующая грешники, не презри мене, перваго из них. Зриши
? моя беды, зриши мою горьку жизнь в сей темнице. Помози ми претерпети до конца позор мой, тесноту и прочия темничныя лишения, да не впаду в отчаяние, да не дерзну вознести хулы на промысл Божий, но токмо да скорблю и плачу о гресех моих, токмо от печали моея о чадах моих и сродниках, от них же разлучен есмь, да обращаюся ко утешению в молитве. Утеши моего отца и матерь и сродники, иже скорбят о мне, для них же аз содеяхся, яко мертв. Наипаче же, о человеколюбивая Мати, не лиши Твоего покровительства жену и чада моя, ихже оставих аз, яко преступный отец, зане они неповинни суть во гресех моих. Препитай их и сохрани здравы и богобоязненны. Даруй ми, напоследок, видети свободу и со слезами радости облобызати моих домашних. Из глубины души моея вопию к Тебе, Царице Небесная, от одного образа Твоего с предвечным Младенцем, на руку Твоею держимым, чувствуяй в сердце моем отраду: не отрини мене, буди ми Покровительница во всяких моих нуждах, во всяком моем страхе и унынии, днем и нощию, во здравии и болезни. Облегчи моя душевныя и телесныя скорби,
?яко Ты еси всех скорбящих радость. Милостива буди ми не зде токмо, но и тамо, в стране вечней. Не остави мене без Твоего заступления в день страшнаго втораго пришествия Господа моего. Ей, Пресвятая Богородице! Не забуди тогда моея веры, яже к Тебе, и недостойных моих молитв пред Тобою. Да тако, быв на вечныя времена помилован, в безконечныя же веки буду благодарить Тебе и славословити Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь.
толкование
Уныние – тягчайшая страсть, способная погубить душу. Слово «уныние» («acedia» - от α — не и χήος — старание, труд) буквально означает — беспечность, нерадивость, совершенное расслабление, упадок духа. Эта страсть заключается в расслаблении всех сил души и тела, изнеможении ума, лености ко всякому духовному деланию и к труду, оставлении всякого христианского, спасительного подвига, отчаянии. Уныние представляет Бога немилосердным, пишет преп. Иоанн Лествичник, называющий эту страсть «оболгателем Бога», уныние внушает подвижнику, что он оставлен Богом и Бог не имеет попечения о нем. От этого христианское подвижничество кажется унывающему бессмысленным, и он перестаёт трудиться ради своего спасения, забывая и то, что «Царство Небесное силою берется, и употребляющие усилия восхищают его» (Мф. 11, 12), что без трудов и терпения мы спастись не можем, - и то, что все наши искушения – это тоже выражение Божественной любви к человеку, Его Промышления о нас. Святые отцы говорят о том, что уныние - это лютая страсть, «всепобеждающая смерть», против которой надо много и мужественно бороться хотящему спастись.