Молитва читается священникомВладыко Господи Боже наш, Единородный Сыне и Слово Отчее, иже всяк соуз
? грех наших, Твоею страстию растерзавый, Иже дунувый
?на лица Твоим Апостолам и рек
? им: Приимите Духа Святаго, и ихже аще оставите грехи, оставятся им, и ихже аще держите, удержатся. Ты Сам, Владыко, святыми Твоими Апостолы даровал еси по времени священнодействующым во святей Твоей Церкви на земле оставляти грехи,
? и вязати и решити
? всякий соуз неправды: молимся убо и ныне о брате нашем (имя) предстоящем пред Тобою, подаждь ему Твою милость, разреши его соуз греховный, аще что в неведении, или небрежении глагола, или от малодушия содела, ведый человеческую немощь, яко Человеколюбец и благ, Владыка, вся вольныя и невольныя грехи прости ему, яко Ты еси милуяй окованныя, возставляяй низверженныя, надежде ненадеющихся, упокоение падших, и раба Твоего сего свободи от соуза греховнаго. Яко прославися Твое всесвятое имя, со Безначальным Твоим Отцем, и Святым Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
толкование
Иером. Иов (Гумеров) объясняет: «Вспомним наше определение греха: грех есть преступление Божественных заповедей. Но чтобы исполнять эти заповеди, одной воспитанности и соблюдения этических норм недостаточно. Для этого нужна благодать. Благодать – это исходящая от Бога духовная сила, очищающая и оживотворяющая душу человека. Среди людей далеких от духовной жизни, были и есть люди, строго соблюдающие нравственные нормы, принятые в обществе, но это не значит, что они безгрешны, часто они бывают заражены, например, такими опасными грехами, как гордость и честолюбие. … Все греховные страсти в человеке переплетаются и срастаются. Можно сказать, что это невидимые кандалы, которыми опутана душа, и каждое звено связано с другим. Многовековой опыт убеждает, что без помощи Бога вести духовную жизнь невозможно. А без этого человек не может быть нравственно совершенным».