Отче наш... Яко Твое есть Царство... Борогодице Дево, радуйся...О, Надеждо моя, Пречистая Дево Богородице, приими от мене, грешнаго и непотребнаго раба Твоего, сию молитву и Архангельское обрадование в честь и память болезни Твоея, егда видела еси Сына Твоего, Господа нашего Иисуса Христа, во гробе полагаема, Егоже умоли, Владычице, да явится мне в час смерти моея и да приимет душу мою в живот вечный. Аминь.
(Поклон)О, Премилостивая Дево, Госпоже Богородице, чадолюбивая Горлице, небесе и земли Самодержавная Царице, любезная Приемнице всех, простирающих к Тебе свои мольбы, печальных Утешительнице, приими от мене, грешнаго и непотребнаго раба Твоего, пяточисленное сие моление, в нем же воспоминаю земные и небесныя Твоя радости, умильно вопиюща к Тебе сице:
Земные радости Радуйся, заченшая во чреве без семене Христа Бога нашего.
Радуйся, во чреве без болезни носившая Того.
Радуйся, порождшая чудным смотрением.
Радуйся, восприимшая от волхвов-царей дары и поклонение.
Радуйся, яко обрела еси посреди учителей Своего Сына и Бога.
Радуйся, яко рождество Твое преславно из мертвых воста.
Радуйся, видевшая возносящагося Своего Создателя, к Нему же сама душею и телом возшла еси.(Небесные радости)
Небесные радостиРадуйся, девства ради Своего, паче ангел и всех святых Преславная.
Радуйся, близ Пресвятыя Троицы просияющая.
Радуйся, Миротворице наша.
Радуйся, Властительнице, обладающая всеми небесными силами.
Радуйся, паче всех дерзновение к Сыну и Богу Своему имущая.
Радуйся, милосердая Мати всем, к Тебе прибегающим.
Радуйся, яко Твое веселие во веки не скончается!
И мне недостойному, по неложному обещанию Твоему, в день исхода моего милостива предстани, да Твоим руководством управлен буду к горнему Иерусалиму, в нем же прославленно царствуеши с Сыном Твоим и Богом нашим. Ему же подобает всякая слава, честь и поклонение со Отцем и с Пресвятым Духом в безконечныя веки веков. Аминь.
От скверных устен моих, от мерзкаго сердца, от нечистаго языка и от души оскверненной приими, Госпоже Царице, сие похваление, Радосте моя.
Приими, якоже вдовий прияла сии две лепты, и даруй ми принести Твоей благости дар достоин.
О, Владычице моя, Пречистая Дево, Небесная Царице, якоже хощеши и волиши, паче же научи мя, что ми подобает Тебе, Матери Божией, глаголати к Тебе единой грешных прибежищу и решению.
Радуйся, Владычице, да и аз, многогрешный раб Твой, радостно зову Тебе, воспетой Матери Христа Бога нашего. Аминь.
На Твой Пресвятый образ взирая, яко истинную самую Тя зрю Богородицу, верою сердечною от души припадаю и поклоняюся с Предвечным на руку Твоею держимым Младенцем, Господом нашим Иисусом Христом, боголепно почитаю и молю Тя со слезами, покрый мя покровом Твоим, от враг видимых и невидимых, Ты бо род человеческий ввела еси в Царство Небесное. Аминь.
Достойно есть, яко воистину... Досто́йно есть я́ко вои́стинну блажи́ти Тя Богоро́дицу, Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую Херуви́м и Сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́во ро́ждшую, су́щую Бого́родицу Тя велича́ем
Слава и Благодарение Господу за все!
толкование
Отец Олег Моленко. Бог благословит. Совет читать пяточисленную молитву и текст самой молитвы давал святитель Дмитрий Ростовский. Он советует читать эту молитву ежедневно, при наличии вражьих страхований. Никакого указания об обезпечении себе спасения посредством чтения пяточисленной молитвы у него нет, да и быть не могло. Обещается особенная помощь Господа и Божьей Матери при напастях и страхованиях бесовских. Я полагаю, что все существующие подобные поверья о том, что с помощью какой-то молитвы, паломничества или другого средства можно обезпечить себе спасение есть душевредные выдумки обольщенных бесами людей. Рассмотри сам развитие этой ложной мысли или идеи. По ней выходит, что кто-то ради спасения свой души должен при правой вере пребывать в подвиге покаяния и молитвы, терпеть всякие скорби, бороться со страстями и бесами, идти узким и тесным путем, отвергаться себя и безропотно нести свой жизненный крест, исполнять заповеди Господа и искать царствия Божьего и правды его, а кому-то достаточно взамен этого иметь формальную правую веру и лишь читать ежедневно пяточисленную молитву. Но разве чтение только этой прекрасной молитвы изменяет человека из ветхого в нового, очищает его от греховных помыслов и прочих грехов, избавляет его от страстей? А без этого как можно спастись? Разве слова Господа о том, что не всякий, говорящий "Господи, Господи", войдет в царствие Божие, но лишь творящий волю Отца (т.е. заповеди Божьи), не приложимы к пяточисленной молитве? Итак, эта пяточисленная молитва (как и всякая другая, принятая Церковью к употреблению для верных) лишь дополняет дело спасения, но не заменяет его. Смысл чтения этой молитвы не в том, чтобы верить в то, что ее механическое произношение на всякий день обезпечит тебе спасение, а в том, что постоянное ее чтение на каждый день, при внимании, смирении и благоговении показывает и доказывает всем твою веру и любовь к Матери Божией и твою веру в Ее всемогущее заступничество перед Сыном Ее Иисусом Христом. Такое отношение к Матери Божией не может быть не замечено Ею и ее Сыном и остаться без соответствующей награды. Награда эта состоит в мерном приложении благодати за веру, труд и смирение при возделывании этой молитвы. Благодать эта способствует спасению тем, что она имеет свойство привлекать помощь Матери Божией и милость Ее Сына к молящемуся пяточисленной молитвой человеку. Эта помощь сказывается в отгнании бывающих у подвижника благочестия бесовских страхований и наваждений. Она будет явлена не только в текущей жизни, но и по смерти, при прохождении душой истязаний от бесов на так называемых воздушных мытарствах. Но помощь эта и благодать от возделывания пяточисленной молитвы (как Иисусовой и любой другой) может быть умалена и сведена к нулю (т.е.когда молитва не будет приниматься, а значит, и исполняться данные ей обетования) нерадением человека, оставлением покаяния, работой своим страстям, неблагочестивой жизнью, попаданием в бесовскую прелесть, недостатком смирения, противлением воле Божьей, не говоря уже о потере правой веры или об уклонении от истины. Таким образом, если человек в целом спасается, то пяточисленная молитва прилагает ему помощь в деле спасения. Но если человек в целом не спасается, то ни эта, ни какая другая молитва не имеют для него никакого значения.